3/29/2018

Boldog Könyvfüggő Vallomásai Book Tag

Pont ma két hónapja nem hoztam új Booktaget, így épp jókor hívott ki Réta, a Boldog Könyvfüggő Vallomásai tagre. Réta kitöltését itt lehet elérni.
Már a cím is beszédes, teljesen magamra ismertem, de azt hiszem ezt minden vérbeli könyvmoly elmondhatja magáról.Lássuk a kérdéseket :)

1. Miért szeretsz új könyveket venni?

Mert tudom, hogy nem egy köteg papírt veszek meg, hanem ennél sokkal többet. Egy új kaput egy különleges világba.
Imádom az új könyveimet nézegetni. Hagyom, hogy első látásra kialakuljon valamilyen benyomás róluk és utána csak csodálkozni tudok mennyire becsapott a borító vagy a fülszöveg. 
Eddig jellemzően nem olvastam újra a könyveimet, de ezt annak tudom be , hogy fiatalabb voltam és nem telt el annyi idő a könyvmolyságomban, hogy úgy érezzem egy-egy művet újra kell olvasnom. Most már érzem. Örülök, hogy ezt megtehetem, hiszen levehetem a kedvenc köteteim a polcomról és máris olvashatom. Nem kell a könyvtárra várnom, ha esetleg elviszi valaki még kellemetlenebb... Egyszerűen szeretem azt érezni, hogy ezek a történetek az enyémek.



2. Milyen gyakran vásárolsz új könyveket?

Két esetben veszek új könyveket:
1. Valamilyen különleges alkalom közeledik (szülinap, névnap, karácsony stb.), de ezt inkább kapom szóval nem ér
2. Ha nagyon jó akciót találok / olyan könyvet adnak ki, aminél nem bírok magammal és meg kell vennem.

Mivel az első esetben nem veszem, hanem kapom a könyveket így a másodikat boncolgatnám.
Ha találok valami nagyon jó akciót, esetleg még kupont is hozzá, akkor nem állok meg egy-két darabnál. Jellemzően nyár közepén, végén bedob valamelyik kiadó egy nagy akciót és engem megvett kilóra. Ekkor ki is merítem az éves könyvvásárlásom. Nem mondom, hogy ezután nem veszek meg egy-egy könyvet, de ez nagyon ritka. Akkor nagyon vágyakoznom kell azután a könyv után és ez sajnos mostanában elég ritka. A legutolsó a Köd és harag udvara volt, de azt most olvasás után is azonnal megvenném újra mert zseniális.

3. Hol szeretsz jobban vásárolni – könyvesboltokban vagy webshopokban?

Tudatos vásárló vagyok, így a webshopokat választom. Nem vagyok egy matek zseni, mindig is utáltam, de olyan számításokat tudok lezavarni egy-egy könyvásárlás előtt, hogy csak na.
Ekkor leülök, szétnézek az összes kiadónál, ahol lehet kapni a kiszemelt könyveket, kuponokat keresgélek, százalékokat számítgatok és a végén kb. 3 füzetlap után eljutok oda, hogy honnan a legérdemesebb megrendelnem a drágaságokat. Nevetséges, milyen hűhót csapok neki, de nem szeretem szórni a pénzt. A webshopokkal jó sokat lehet spórolni.



4. Van kedvenc könyvesboltod?

Nincs konkrét. Főleg abból adódóan, hogy interneten vásárolok. Viszont a Líra-Móra könyvesboltokat nagyon szeretem. Sok jó akció van a boltokban is és ez mindig megpiszkálja a kíváncsiságom.

5. Szoktál előrendelni?

Nem, soha. Ezt a funkciót nem nekem találták ki. Szeretem a biztos dolgokat, az előrendelés nekem olyan bizonytalannak tűnik. Nem próbáltam még, szóval ez csak a benyomásom, de valamiért így érzem.

6. Van havi limited?

Nincs. Mondjuk nem is vásárolok havonta könyvet. Az előbbiekben kitárgyaltam milyen esetekben veszek könyvet.
Ha kifogok valami jó akciót, elkap a gépszíj. Igyekszem az ésszerűség határain belül maradni, de konkrétabban nem szoktam magamnak kikötni.

7. Hogy állsz a könyvvásárlási tilalommal – szoktál élni vele?

Nem igazán. Maximum akkor, hogy ha tudom, hogy itthon sok könyvem várakozik olvasásra. Ebben az esetben igyekszem nem bővíteni a sort.
De általában ez a próbálkozásom is megdől, ha olyan művet szeretnék magaménak tudni, amire már régóta fáj a szívem.

8. Milyen hosszú a kívánságlistád?

A moly szerint egész tűrhető. 21. De ez sűrűn változik. Van, ami nincs rajta, van aminek már nem kellene rajta lennie... A várólistám 110 elemes. Ez már közelebb áll a valósághoz. Valahol a kettő között, de mindig hol jön hozzá, hol elvetek belőle elemeket. Folyamatosan változó és végtelen. Talán ez a legjobb két jelző rá :D

9. Melyik az a három könyv (a kívánságlistádról vagy az előrendeltek közül), amiket most azonnal a magadénak akarsz tudni?

Nalini Singh: Angyalháború
Anne Bishop: Holló a hollónak

Harmadikat most nem tudok mondani, de ezt a kettőt nagyon szeretném már a kezeim közé kaparintani.



Szeretném kihívni:

Képek forrása:
- giphy.com
- google.com

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése