12/17/2017

Peter V. Brett: A Nagy bazár és más történetek

Eredeti cím: The Great Bazaar and Other Stories
Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadás éve: 2016
Kategória: Hard Selection - Sötét örvény könyvek
Sorozat: Démon-ciklus 1,5
Fordította: Kamper Gergely
Oldalszám: 160

Fülszöveg:
"Az ​emberiség kis híján kihalt, miután háromszáz éve éhes démonok támadásainak van kitéve. Maroknyi bátor fullajtár merészkedik csak ki az éjszakába, hogy védelmező rovásaik mögött keresve menedéket megőrizzék az összeköttetést az egyre elszigeteltebb települések között. Bálás Arlen bármire hajlandó és bárhová elutazik, hogy megmenthesse a világot. Talán Abban, aki a legkülönfélébb árukkal kereskedik a kráziai nagy bazárban, a segítségére lehet.

A Brayan Aranyába tett út lehetőséget kínál Arlennek, hogy végleg megszabaduljon a Félkarútól – feltéve, hogy hajlandó kockára tenni az életét… 

A 17 éves Bálás Arlen felölti új páncélját, majd még inasként első útjára indul egy gyakorlott fullajtárral. Az eredeti tervek szerint egyetlen éjszakát kell a szabad ég alatt töltenie, ehelyett azonban egy hófödte hegyoldalon találja magát. Veszélyes szállítmánnyal igyekszik Brayan gróf aranybányájába, a hercegség egyik legtávolabbi pontjára, miközben Egykarú, a hatalmas kődémon, továbbra is a nyomában van."

Őszintén bevallom, nem szoktam a kiegészítő kötetekkel foglalkozni, egyedül Nalini Singh Angyali vadász sorozatánál és Renée Ahdieh Harag és hajnal könyvénél olvastam el őket.
Viszont a Rovásembernél annyira komplett és különleges világot kaptam, hogy nem tudtam nem megvenni a sorozat folytatásaival együtt. Nem bántam meg.

Amikor elolvastam a fülszöveget egyből megtetszett,hogy Arlenről és Egykarúról fog szólni. Arlen alapból a kedvenc szereplőm lett, örültem, hogy még többet megtudhatok a múltjából, Egykarúval pedig olyan táncot lejtenek, aminél egy lépésről sem akarok lemaradni, hiszen életbevágó lehet.


Én is részenként írnám le a véleményemet, mivel nem tudom a történeteket összevonni.



Jó ötlet volt az író saját szemszögéből bevezetni a fejezeteket. Mindegyik rész előtt leírta, hogy miért maradt ki a Rovásemberből, de mégis miért érzi szükségét közölni a rajongókkal ezeket a jeleneteket is. Kicsit emberközelibbé vált és bepillantást nyerhettem, -még ha csak kicsit is - az írás folyamatába.

A Nagy Bazárt először nem tudtam hová tenni. Arlen sivatagi kalandozásait mutatja be, megismerünk egy új démon fajt: az agyagdémonokat és kiderül, hogyan jutott hozzá Arlen a romok városának térképéhez.

Izgalmas volt, de egy kicsit csalódtam. Lehet, hogy Abban szemszöge kicsit ellaposította a történéseket. Viszont az új démonfaj leírása és a térképes bonyodalom kellően lekötötte a figyelmem.

A két fejezet között megtalálható volt egy Rovások grimoárja rész, egy Démon lista, valamint kráziai szótár.
A szótár számomra nem sokat adott hozzá az élményhez, de a grimoár és a lista érdekes volt. Elnézegettem a rovásokat és eljátszottam a gondolattal, hogy vajon megbírnám-e jegyezni, ha szükségem lenne rá... Nem lenne könnyű vállalkozás.

A töltelék fejezetek után a másik történet következett, a Brayan Aranya.


Ez viszont mindent túlzás nélkül eszméletlen volt! Arlen első igazi útját mutatja be tanonc fullajtárként, amikor éjszakákat kellett kint töltenie a démonok között, ráadásul egy ismeretlen terepre téved, a hó birodalmába, ahol egy új fajjal bővíthette démon leírásait.
Ebben a részben jelentek meg a hódémonok és végre Egykarú is felbukkant, már kezdtem hiányolni.

Már az út leírása is izgalmas volt, démonok nélkül is. Ez minden lappal csak fokozódott. Ismét azt a feszült várakozást éreztem, mint amikor a Rovásembert olvastam. Az író újra megmutatta mennyire tehetséges és ekkora terjedelemben is arra késztetett, hogy lélegzetvisszafojtva várjam a végkifejletet.

Összességében nagy kár lett volna kihagyni ezt a részt. Eleve két új démonfajt ismerhettem meg és több részletet ismerhettem meg a világból és Arlen múltjából. A Rovásember olvasása közben alapból piszkálta a csőröm az a nagy ugrás, furcsálltam, hogy Arlen csak úgy hopp visszatér. Itt végre kaptam egy kis bepillantást azokba az évekbe.

Értékelésem: 4,5 / 5


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése