12/27/2016

TOP 5 kedvenc 2016

A TOP 5 könyves csalódásomat már felvonultattam  >>itt<<. Most jöjjön a pozitív változat ^^

Mindegyik könyvnek örülök, amit idén elolvastam, hiszen mindegyik tett hozzám valamit, még ha nem is alakult pozitívan a kapcsolatunk.
Idén, olyan történetekkel is találkoztam amikben csalódnom kellett, viszont voltak olyanok is, amelyeket nagyon megszerettem.
Az alábbiakban tehát azokat a könyveket rangsorolom, amik 2016-ban a legjobban hozzám nőttek és bátran ajánlanám mindenkinek:

TOP 5 kedvenc

5. Arthur Golden: Egy gésa emlékiratai

Száraz, életrajzi könyvre számítottam. Ezeket általában el szoktam unni, így tartottam tőle. Nagyon kellemesen csalódtam. Már az elejétől kezdve beszippantott és nem eresztett. Jobban beleláthattam a japán kultúrába. Érdekes volt végigkövetni Chijo útját és látni, hogy minden okkal történik. Nagyon kalandos, de egyben szomorú élete volt. Mindig csak a következő lépése érdekelt, hogy hogyan oldja meg a felmerülő problémákat. Nagyon okos nő, kíváncsian vártam mikor, mit eszel ki. 

4. Stephen King: Tortúra

A Tortúra Stephen King legjobb művei közé tartozik. Kingnek akadnak elég ingadozó regényei, a Joylandet vagy az Az-t például eluntam sokszor, így néha félek belefogni egy- egy King regénybe.
A Tortúrát viszont kötelező elolvasni mindenkinek, aki szereti az író stílusát. Hamisítatlanul Kinges. Megvannak benne a rá jellemző igazi borzongós, elborult jelenetek és az egész könyvön keresztül képes fokozni a feszültséget. A végére már én is leizzadtam, annyira aggódtam, hogy mi lesz. Nagyon valós, nagyon hihető, zseniálisan elborult.

3. Samantha Shannon: Csontszüret I. - Csontszüret II. Mímes Rend

Nem akartam csak az egyik könyvet kiemelni, szeretem ezt a sorozatot és olyan, mintha a Mímes Renddel indulnának el igazán az események.
Egy teljesen új világba csöppentem bele, nem olvastam még hasonlót. Tetszett a világ kidolgozása, részletes volt és teljesen beleéltem magam. A történet pörgős, mindig lehetett valamiért izgulni. Na meg persze itt van még a Nagymester. Egy titokzatos, méltóságteljes férfi főszereplő, akiről egyre többet akar megtudni az ember (lánya) :D.

2. B. N. Toler: Lélekvesztők

Először a borító keltette fel a figyelmem, mivel valami csodálatos *.*
Utána elolvastam és a tartalom is olyan, mint a külleme.
Általában nem szeretem a szerelmi háromszögeket, de itt érdekesen lett megoldva. Mély mondanivalója van, komoly érzelmeket vonultat fel mégis egy cseppet sem nyomasztó. Annyira jól vannak beleszőve a humoros megszólalások, hogy átjönnek a komoly részek is, mégis az a kis humor elveszi az élét, nem válik depresszívvé.
Kiemelten örülök, hogy elolvastam ezt a történetet, mert nagyon szép jelenetekkel lettem gazdagabb, volt, amit meg is könnyeztem, mégis jól esett a lelkemnek.

1. George R. R. Martin: Trónok harca

Hát igen... A legnagyobb kedvenc idén ^^
Általában mindig csak azt hallgattam, hogy miért nem nézem a sorozatot vagy legalább olvassam el, mert aaaannyira jó... Forgattam a szemem és legyintettem, hogy ooké, majd...
Sűrűn járok úgy, hogy, ami körül nagy a hype vagy amit többség imád nekem nem tetszenek. Féltem, hogy ezzel a sorozattal is így járok. De nem! :D Hatalmas a szerelem.
Teljesen megértek most már mindenkit, aki isteníti. Hát ez a világ, ami itt fel van építve...
Nem sűrűn hiszem el azokat a mondatokat a borítón, hogy " Harry Pottert követő legnagyobb fantasztikus mestermű meg Tolkien óta a legnagyobb alkotás" Öhöm...hát jó, majd látjuk.
De ez tényleg! Minden szó igaz :D
Az utolsó fűszálat el tudom képzelni és egy másodpercig nem unom el. Az a rengeteg szereplő, ilyen kiforrott személyiségekkel, nem tudom, hogy csinálja.
Az elején kicsit kuszának tűnik, sok a név, történik minden, azt se tudtam hol vagyok, de egy kis odafigyelés és helyére rázódik minden. Utána meg olyan csavarok történnek, hogy csak hápogtam. Normális író ilyet nem csinál...de George R. R .Martin megteheti.
Pluszba még, ami a legnagyobb művek közé emeli, az szerintem az a rengeteg bölcsesség, ami a lapok között megbújik. És itt nem a nagy általánosságokra kell gondolni, ezek a történet sajátjai. Sehol nem találkoztam még ennyivel, és többnek érzem magam egy-egy rész után, elgondolkodtatnak.
Elképesztő az egész, nem szabad kihagyni! :)




0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése