2/21/2018

Top 5 Wednesday #27


A februári témák felét kihagytam, mivel többnyire LMBT (Leszbikus, Meleg, Biszexuális, Transznemű) könyvekre fókuszáltak és őszintén bevallva, ezek távol állnak tőlem.
Viszont az utolsó két téma már engem is megfogott. A mai napon a kedvenc romantikus könyveimet fogom bemutatni.

A T5W bejegyzés sorozatot Dorkának és Rétának köszönhetően indítottam el a blogomon. Ők már aktívan tevékenykedtek és hétről hétre hozták a tematizált bejegyzéseket és bizony feltűnt, hogy milyen jó témák jönnek hétről-hétre így gondoltam belevágok.
Később utánanéztem és megtaláltam a Goodreads csoportot, ahonnan tulajdonképpen elindult az egész. A Goodreads csoportban szerdai napokra lebontva, minden hónapban fel vannak tüntetve az adott témák és ezekhez kapcsolódóan ki kell választanunk az általunk legjobbnak ítélt Top 5 könyvet.

A mai téma:
Kedvenc romantikus könyveim
A romantikus műfaj eléggé alulértékelt, sűrűn elbagatellizálják ezeket a műveket. Sokszor pedig a legjobb időtöltés egy romantikus regényben elveszni.
Több olvasási válságomból is egy egyszerű, a szó legjobb értelmében  romantikus történet húzott ki.

Jennifer Crusie: Fogadj rám
Nehezen állítottam össze a listám, de az már az elején biztos volt, hogy a Fogadj rámmal fogok kezdeni.
Szintén olvasási válság idején találtam rá és sikeresen ki is gyógyított belőle. Rengeteget nevettem, nagyon szórakoztató könyv. Nem váltja meg a világot, már az elején lehet tudni, hogy körülbelül mi fog történni mégis ez egyáltalán nem érdekelt ahogy olvastam. Egyszerűen csak el akartam merülni Min tökéletlen világában és izgatottan vártam, hogyan vágja ki magát a kínos helyzetekből.
Mindemelett a lényeg, a szerelmi szál is teljesen rendben volt.

SEP könyvét már sűrűn emlegettem a blogomon,  de ebből a listából sem tudom kihagyni. Eleinte nem akartam elolvasni a fülszöveg és a borító miatt, nem tűnt egy maradandó alkotásnak, mégis a molyon is 96% -on áll, így nem hagyott nyugodni és belekezdtem. Jó döntés volt.
Érdekes világ nyílt ki előttem, nem igazán olvasok cirkuszokról és itt is inkább a kulisszák mögé kaptam bepilllantást.
A másik, ami hatalmas piros pontot kap tőlem, hogy nincsenek benne elsietve a dolgok. Mindennek van ideje szépen kialakulni. A mostani romantikus könyvekkel a legnagyobb bajom, hogy hipp-hopp megvan minden, pont az a varázs veszik el, ami a kapcsolat kialakulásánál szokott lenni.
Sok szép jelenetet köszönhetek a könyvnek és egy újabb könyves álompasit is természetesen :D

Tara Sivec: Csábítások és csemegék
A romantikus jelző itt nagyon félrevezető lehet, mivel nem egy vattacukros történet, inkább csokis :D
Aki nem riad vissza a káromkodástól, a bénázásoktól és a nyílt őszinteségtől, annak muszáj egyszer elolvasnia. Itt is rengeteget nevettem, szörnyű egy banda :D Persze romantikus a maga módján, de inkább egy teljesen más szemszögből fogja meg az élet nagy dolgait.

Julianne Donaldson: Edenbrooke
Viszonylag régen olvastam egy újraolvasás nem fog ártani, de arra még mindig emlékszem, hogy egy csodálatosan szép, nagy ruhás, tipikus romantikus regény, amitől elovadok.
Nagyon élveztem a világában lenni, néha egyébként is visszavágyok ebbe a korba.

Renée Ahdieh: Harag&hajnal
Egy kicsit kakukktojás a felsorolásomban, de bennem nem igazán realizálódott, hogy ez egyébként egy fantasy könyv (is). Nekem egy az egyben a romantikusok között szerepel, mivel a lényeg a szerelmi szál
kialakulásán van és az gyönyörű. 
Ugyan itt megemlíteném az elő-előzmény kötetét, a Moth and the Flame-et. Ugyan ezt a vonalat képviseli és bátran kijelentem, hogy az írónő zseniálisan ért a romantikus történetek írásához. Tényleg gyönyörűen alakítja ki az érzelmeket.

Többiek bejegyzései:
Top 5 Szerda moly csoport

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése