1/31/2018

Top 5 Wednesday #26


Végre január utolsó témájához érkeztünk, ezt vártam a legjobban.
Ebben a hónapban végül, nem annyi T5W bejegyzést hoztam, mint amennyit terveztem, de abban biztos voltam, hogy ezt a témát nem fogom kihagyni. Sosem hagynék ki egyetlen alkalmat sem, hogy agyon dícsérjem a kedvenc könyveim :D

A T5W bejegyzés sorozatot Dorkának és Rétának köszönhetően indítottam el a blogomon. Ők már aktívan tevékenykedtek és hétről hétre hozták a tematizált bejegyzéseket és bizony feltűnt, hogy milyen jó témák jönnek hétről-hétre így gondoltam belevágok.

Később utánanéztem és megtaláltam a Goodreads csoportot, ahonnan tulajdonképpen elindult az egész. A Goodreads csoportban szerdai napokra lebontva, minden hónapban fel vannak tüntetve az adott témák és ezekhez kapcsolódóan ki kell választanunk az általunk legjobbnak ítélt Top 5 könyvet.

A mai téma:
Rejtett gyöngyszemek
Ma a kedvenc műfajomból kellett kiválasztanom azt az 5 könyvet, amik véleményem szerint nem kaptak elég figyelmet, pedig megérdemelnék

A kedvenc műfajom a fantasy, így ebből a kategóriából mazsoláztam. Nem volt egyszerű összeszednem az 5 kiválasztottamat, sőt egy kicsit csalni is fogok, mivel inkább 5 sorozatot  fogok bemutatni.

Karen Marie Moning: Tündérkrónikák sorozat


Véletlenszerűen találtam rá a sorozatra és rögtön beszippantott, amint belekezdtem.
Jól felépített, egyedi világba csöppentem, ahol a tündérek nem azok a cuki kis lények, mint amiknek én képzeltem. Ezzel a kifacsart elgondolással teljesen felkeltette az érdeklődésem és rettentően kíváncsi voltam mi kerekedik ki belőle.
Nem tudom, hogy miért nem vált felkapott sorozattá, hiszen minden megvan benne - talán több minden is - mint a most felkapottak többségében.

Samantha Shannon: Csontszüret

A jól felépített világok a gyengéim, ha ez megvan, akkor majdnem biztos, hogy kedvencet avatok. Így volt ez a Csontszüretnél is. Rendkívül bonyolult és sokrétű világot tárt elém az írónő, már az első fejezetben beledobott a mélyvízbe és idő kellett mire megértettem mindennek a működését, de a felismerés öröme megérte a sok agyalást.
Na ebben az összetett világban kaptam egy még összetettebb képességet, különleges lényeket, rengeteg izgalmat és egy kis szerelmi szálat. Kellhet ennél több? :D
Ezek után csak pislogtam, hogy elkaszálták a sorozatot. Pedig ahogy ebben a bejegyzésben mindegyik, ez a sorozat is nagyon megérdemelné, hogy többen felfigyeljenek rá.

Peter V. Brett: Démon-ciklus


Talán ez a sorozat egy kicsit kakukktojás, mivel úgy vettem észre, hogy egész népes rajongótábora van, de én még mindig úgy gondolom, hogy ennél jóval többet érdemelne.
Ez számomra is egy érdekes felismerés, hogy a jól felépített világok ennyire nagy hatással vannak rám, és több, mint valószínű, hogy nagyban szerepet játszanak a kedvenccé avatás folyamatában. Sosem gondoltam bele, hogy mi miért vált kedvencemmé egyszerűen csak imádtam és kész. De most mindegyiknél, ahogy belegondoltam a zseniális világfelépítés jutott elsőnek eszembe...
Visszatérve a Démon-ciklusra, ki gondolta volna, de egyből a világot emelném, mert ez is eszméletlen.Újfajta lényeket ismertem meg, de a rovásvetés és az egész rováskör mizéria tetszett meg a legjobban. Mindemellett pedig nem sűrűn találkozok olyan sorozattal, ami végig ugyanazt a színvonalat hozza, nincsenek benne üresjáratok, felesleges fejezetek, így végigizgulhatom az egészet.

Nalini Singh: Angyali vadász és Egy világ, két faj, állandó küzdelem sorozat


A világfelépítésről már nem ejtek szót, biztos mindenki sejti, hogy zseniális.
Nalini rendkívül tehetséges írónő és úgy szövi a történeteket, mint senki. A felépített világ mellett, a szereplők és a kialakult bonyodalmak is egyediek, szinte megelevenednek a lapokon.
Sokkal, de sokkal felkapottabbnak kellene lennie.















Képek forrása: moly.hu, google.com

Többiek bejegyzései:

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése