9/07/2017

Top 5 Wednesday #17

















Nagyon repül az idő, már a szeptemberi T5W témák is megérkeztek. Tegnap előtt elég későn rakták ki a szeptemberi témákat, így nem volt lehetőségem előre készülni és mivel tegnap egész nap rohangáltam, átcsúszott a szokásos T5W bejegyzés mára. Annyira jók ebben a hónapban a témák - és nehezek is-, hogy nem tudtam kihagyni, inkább csak csúsztattam rajta.

A T5W bejegyzés sorozatot Dorkának és Rétának köszönhetően indítottam el a blogomon. Ők már aktívan tevékenykedtek és hétről hétre hozták a tematizált bejegyzéseket és bizony feltűnt, hogy milyen jó témák jönnek hétről-hétre így gondoltam belevágok.
Később utánanéztem és megtaláltam a Goodreads csoportot, ahonnan tulajdonképpen elindult az egész. A Goodreads csoportban szerdai napokra lebontva, minden hónapban fel vannak tüntetve az adott témák és ezekhez kapcsolódóan ki kell választanunk az általunk legjobbnak ítélt Top 5 könyvet.

A mai téma:
Könyv ihlette tanórák
Szeptember eleje van így mi másról szólhatna az első téma, mint az iskoláról. :)
Ma olyan könyveket kell összeszednem, amelyekben valamelyik karakter tulajdonságai vagy maga a könyv alapján eltudnék képzelni egy tanórát, amire szívesen járnék.


Papírmágia alapismeretek (Charlie N. Holmberg: A papírmágus)
Ez volt az első, ami eszembe jutott. Első hallásra nem tűnik túl izgalmasnak, én is leragadtam az origaminál, viszont miután elolvastam sokkal érdekesebbé vált a szememben.
A könyv eleje szépen elkezd bevezetni a papírmágia rejtelmeibe, sajnálom, hogy nem folytatódott, elég hamar elveszlik ez a szál. Viszont ennyi is felkeltette az érdeklődésem, kezdve az igazira hasonlító és még hideg hópelyhektől az egészen elképesztő dolgokig, mint pl. egy működő szív, vagy egy papírkiskutya.
Nagyon kíváncsi lennék mi mindent tudnának még papírral és egy kis mágiával megvalósítani.

Elbűvölés és megtévesztés I. ( On Sai: Calderon )
Ehhez csakis Calderon lenne a megfelelő tanár. A könyvben ő ezt Játéknak hívta, de mesterien csinálta.
Mindenre volt válasza, bárkit ledumált és végül ő jött ki jól a dologból, a többiek meg azt csinálták, amit ő akart. Imádnám, ha nekem is mindig lenne a tarsolyomban valami elmés visszavágás.

Vámpirizmus elmélet I. ( Julie Kagawa: A halhatatlanság szabályai)
Ennél a tárgynál is csak egy megfelelő tanár létezik, ő pedig Kanin.
A könyvben is, Allie először megtanulja a vámpírlét alapszabályait, ezzel az olvasó is mélyebben megismerkedik a vámpírokkal.
Én szívesen ülnék be egy ilyen órára, ahol visszamennénk a kezdetekig és részletesen megismerkednénk a vámpírokkal vagy akár az emberek körében élő hiedelmekkel.

Kenyérsütés alapjai I. Elmélet és gyakorlat (Jenny Colgan: Piciny Csodák Péksége)
Polly rengetegféle kenyeret sütött a történet során és én csak olvastam és csorgott a nyálam.
Nekem, aki imádja a kenyereket ez a kurzus lenne a mennyország. Nem csak érdekes de hasznos is lenne megtanulni igazán jó kenyeret sütni.

Önvédelem Syrio Forellel ( George R. R. Martin: Trónok harca)
Szerettem Arya önvédelem óráiról olvasni. Syrio különleges módját választotta a tanításnak és a személyisége is nagyon szerethető, kiváló tanár lehet.
Egyébként sem árt, ha valaki önvédelmet tanul, de mindez Syrio tolmácsolásában még érdekesebb lenne.

A héten is csatlakoztak egyre nagyobb kis csapatunkhoz, így a résztvevők névsora egyre hosszabb, aminek nagyon örülök, érdekes látni, ki hogy nyúl hozzá egy témához :)


További bejegyzések a témában:
- Judy


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése