9/13/2017

Top 5 Wednesday #18



















Ha szerda, akkor T5W! A mai téma számomra nem volt túl könnyű. Elöljáróban elég annyit elmondanom, hogy mindig elolvasom a fülszöveget, így elsősorban a borító és a fülszöveg befolyásol, ha új könyvbe kezdek, így kénytelen voltam egy kicsit másképp nyúlni a mai témához...


A T5W bejegyzés sorozatot Dorkának és Rétának köszönhetően indítottam el a blogomon. Ők már aktívan tevékenykedtek és hétről hétre hozták a tematizált bejegyzéseket és bizony feltűnt, hogy milyen jó témák jönnek hétről-hétre így gondoltam belevágok.
Később utánanéztem és megtaláltam a Goodreads csoportot, ahonnan tulajdonképpen elindult az egész. A Goodreads csoportban szerdai napokra lebontva, minden hónapban fel vannak tüntetve az adott témák és ezekhez kapcsolódóan ki kell választanunk az általunk legjobbnak ítélt Top 5 könyvet.

A mai téma:
Olvasás fülszöveg nélkül
Mivel én el szoktam olvasni a fülszövegeket, ezért olyan könyveket mutatok be, ahol a fülszöveg nem tudta átadni, ami a könyvben várt rám. Jobb lett volna, ha "vakon" kezdek bele.


Mind a négy könyvnél ugyanazt tudnám elmondani, így egy kalap alá veszem őket.
Valamiért a fülszöveg egyiknél sem varázsolt el annyira, mint amennyire az olvasásom után szerettem őket.
Mindegyikre igaz, hogy először a szereplők lopták be magukat a szívembe. Szerethetőek voltak és egyből berántottak maguk közé, én is úgy éreztem, hogy velük együtt élem át a történéseket.
A másik számomra fontos dolog, ha egy könyvnek megvan a maga egyedi hangulata. Mindegyiknek megvolt és ezt egyik fülszöveg sem tudta átadni.
A Tíz apró lélegzetet például első látásra lebecsültem, nem gondoltam, hogy ennyire komolyan foglalkozik a témával és a fülszöveg után nem is gondoltam, hogy ez nekem tetszeni fog.
A Csábítások és csemegék a mai napig az eddigi leghumorosabb olvasmányom. Eszméletlen sokat nevettem, amit első nekifutásra szintén nem gondoltam volna, ez tette számomra nagyon kedvelhetővé.
A Vörös betűknél pedig nincsenek szavak, hogy milyen különleges világba csöppentem bele. Ennél is inkább a beleolvasó győzött meg arról, hogy el kell olvasnom, nem a fülszöveg. Valamiért nem adta át a hangulatát.

Az 5. könyvem pedig egy kakukktojás, mivel ez a mű nekem nem tetszett és pont olyan fülszövege van, ami a "nesze semmi fogd meg jól" tipikus esete. Inkább a fülszöveghez kapcsolódóan egy negatív példaként hoztam és ez volt az első, amivel így jártam.
Akkor, amikor elolvastam mindenhonnan a Rubinvörös folyt és borzasztó kíváncsi voltam miért. Átfutottam a fülszövegét, sokmindennel nem lettem okosabb, de mégis teljesen másra számítottam, így amikor végeztem csalódást éreztem.
Azóta már több ilyenbe belefutottam, sokszor durvábban is, de nem akartam negatívra venni a bejegyzést, így inkább csak az elsőt említettem meg. :)


További bejegyzések a témában:





0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése