8/23/2017

Top 5 Wednesday #16
















A mai T5W bejegyzésben azokról a könyvekről lesz szó, amelyeket még a moly.hu-s regisztrációm előtt olvastam.
2010-ben regisztráltam, december 30-án leszek 7 éves moly tag ^^ 2010 óta folyamatosan vezettem az olvasásaim a molynak hála és tavaly kezdtem el sokkal sokkal aktívabban használni és ennek hála elindítottam a blogom is :)
Nos azt már elmondtam mennyi minden történt a regisztrációm után, na de volt-e élet a moly előtt? :)

A T5W bejegyzés sorozatot Dorkának és Rétának köszönhetően indítottam el a blogomon. Ők már aktívan tevékenykedtek és hétről hétre hozták a tematizált bejegyzéseket és bizony feltűnt, hogy milyen jó témák jönnek hétről-hétre így gondoltam belevágok.
Később utánanéztem és megtaláltam a Goodreads csoportot, ahonnan tulajdonképpen elindult az egész. A Goodreads csoportban szerdai napokra lebontva, minden hónapban fel vannak tüntetve az adott témák és ezekhez kapcsolódóan ki kell választanunk az általunk legjobbnak ítélt Top 5 könyvet.

A mai téma:
Élet a moly előtt
avagy a moly.hu-s regisztrációm előtti kedvenc olvasmányaim

Takami Kósun: Battle Royale
Még gimis koromban padtársam ajánlására vettem meg és egyből beleszerettem. Akkoriban sokat animéztünk és teljesen benne voltunk a Japán világban, így egy japán történet hab volt a tortán. Igaz rendesen küzdöttem a lány és fiú nevek megkülönböztetésével, de imádtam minden sorát.
Borzasztóan izgalmas és brutális, olyan csavarral a végén, hogy csak pislogtam.

Darren Shan: Rémségek cirkusza
Véletlenszerűen kaptam talán egy karácsonyra, majd a gimiben is többektől hallottam Darren Shan nevét. Kicsit fiúsabb könyv, de 13-14 évesen nagyon élveztem olvasni, teljesen elvarázsolt az a világ, amibe Darren belecsöppent. Ezután sorba vettem Darren Shan további műveit és nem csalódtam.

Stephen King: Cujo
Talán ez volt az első olvasásom Stephen Kingtől és szerencsére pont olyan művét sikerült egy antikváriumban beszereznem, ami még inkább arra ösztönzött, hogy megismerjem a további műveit is.
Nem ez a legborzongatóbb könyve, mégis átadta a tipikus Kinges hangulatot és faltam a sorokat.

Philip Pullman: Az arany iránytű
Ez volt az első sorozat, amit egyben vettem meg a zsebpénzemből.
Már a borítók is szépek és szerencsére a tartalomban sem csalódtam. Akkor még nem gondoltam bele, hogy mi van, ha megveszem az egészet és nem is tetszik...bátor vállalkozás volt, de bejött :D
Érdekes volt a világ, a daimónok...a pokémon mániám után daimónokat akartam :D

Torey Hayden: Szellemlány
Az első spontán könyvvásárlásom, aminél a borító beszélt rá, hogy hazahozzam.
Komoly témát dolgoz fel mégsem éreztem nyomasztónak. A könyv inkább a szakember próbálkozásait illetve azt az utat mutatja be, amellyel sikerül elérnie a kislánynál, hogy megbízzon benne és elmesélje a kis fejében lévő zavaros képeket, amiket nem ért.
Megdöbbentő volt, amire végül fényderült, de izgalmas volt végigolvasni.



További bejegyzések a mai témában:
- Réta
- Dorka
- Arwen
- Helie
- Meeraval_Marnath
- Judy
- Julicsenge
- Vicky
- Hikari
- Gorkie

5 megjegyzés:

Réta írta...

Stephen Kingtől a Ragyogást olvastad? Engem az varázsolt el 16 évesen teljesen!

Az éjszaki fényt én is egybe vettem meg! Díszdobozba :D Bementem, megláttam, megvettem, még az se biztos, hogy akciós volt! Bátor dolog volt, tény, de nekem is tetszett :)

Gorkie írta...

A ragyogás!!! Örök kedvenc!

Wandamaci írta...

Igen,olvastam a Ragyogást, az eddig elolvasott Top 3 Stephen King könyveim között van :) (1. Tortúra, 2. Ragyogás, 3.Bilincsben)
Nektek mi a sorrend? :)

Az arany iránytűt szintén osztálytársam mondta, és persze, hogy meg kellett vennem, ha már neki is megvolt :D De örülök neki :)

Réta írta...

Hát én még csak két Stephen Kinget olvastam végig, a Ragyogást, meg a Remény rabjait, ezek tetszettek. Ezen kívül megpróbálkoztam még egy-kettővel, de azok nem jöttek át. A Tom Gordon segíts-et biztos, hogy félretettem.

Wandamaci írta...

Én a Setét tornyot raktam félre és szerintem az Az I-II-t is félretenném, ha mégegyszer elolvasnám :D
A Joyland sem a legjobb :/

Megjegyzés küldése