8/20/2017

Oscar díj BookTag


Már egy ideje szemeztem ezzel a tag-el, egyébként is régen hoztam book taget, mégis nehezen vettem rá magam, hogy belekezdjek. Ekkor jött Dorka és megadta a végső lökést, ugyanis kihívott rá, amit itt is köszönök! Dorka válaszai itt érhetőek el. :)
Az eredeti Oscar díjat az előző év remekeiből válogatva ítélik oda a nyertesnek. Egy kicsit csalni fogok, mivel nem csak a tavalyi olvasmányaim, hanem az ideiek is bekerülnek a "kalapba".
Nos lássuk a jelölteket és a nyerteseket! :)

Legjobb film
Legjobb könyv (ever) – minden műfaji és földrajzi megkötés nélkül, úgyis mondhatnám, hogy Életed Könyve. Ha ez nehéz, legyen az Év Könyve.

Az Év Könyve címet osztanám ki, szigorúan az idei évből :)

Jelöltek:

Nyertes:
Anne Bishop: Vörös betűkkel
Ebben az évben ez az eddigi legnagyobb kedvencem és nem tartom valószínűnek, hogy a közeljövőben letaszítanák erről az előkelő helyről.
Fantasztikus világgal rendelkezik, élő, szerethető karakterekkel és végre romantika mentes volt, nem voltak benne felesleges drámázások mégis pörögtek az események és tele volt izgalommal. Alig várom a folytatást!
A borító pedig elképesztően szép!


Legjobb rendező:
Legjobb író számodra az utóbbi egy évben, vagy összességében. Nehézség esetén megoszthatod posztumusz, – és kortárs-életmű díjakra.

Jelöltek:

Nyertes:
George R. R. Martin
Rettentően ódzkodtam George R. R. Martintól és a Trónok harcától a körülötte lévő hatalmas hype miatt. Tényleg lassan már csak én voltam az ismerőseim körében az egyedüli, aki nem tudott semmit sem a sorozatról, sem a könyvekről. El nem tudtam képzelni miért szereti ennyi ember, és kizártnak tartottam, hogy osztani fogom ezt a lelkesedést. Tévedtem. 
George R. R. Martin egy zseni! Elképesztő, hogy ez az egész világ ilyen részletességgel a fejében van. Nem olvastam még ennyire összetett és jól átgondolt könyvet. Elképesztő tehetséggel és fantáziával rendelkezik.

Legjobb férfi és női főszereplő
Legjobban megformált, leghitelesebb, Hozzád legközelebb álló szereplők bármely könyvben.

Legjobb női főszereplő:


Egy gésa emlékiratai: Szajuri
Az eddigi legerősebb női karakter az övé és nem tudok rossz tulajdonságát megemlíteni. Az egész történeten keresztül szimpatikus volt és csodáltam a bátorságáért. Hihetetlen miken kellet keresztülmennie,mégsem tört meg, hanem mindenből igyekezte kihozni a legjobbat.


Legjobb férfi főszereplő:


Trónok harca: Tyrion
Valamiért egyből szimpatikus lett. A későbbiekben megsajnáltam, mert rengetegen bántották, mégis leginkább a bölcsessége nyűgözött le. Szerintem tőle írtam ki a legtöbb idézetet, szerettem a gondolkodásmódját.


Legjobb forgatókönyv
Legjobb cselekmény

Jelöltek:

Nyertes:
Stephen King: Tortúra
Az egyik legjobb Stephen King mű, amit eddig olvastam. Végig izgalmas és egyáltalán nem kiszámítható, a végére már bármit el tudtam képzelni.
Hamisíthatatlan Kinges hangulata van. Nem hívott életre semmilyen földön túli lényt, mégis borzongatóbb a legtöbb thrillernél.


Legjobb látványtervezés/díszlet
Legjobb világépítés.

Jelöltek:

Nyertes:
George R. R. Martin: Trónok harca
Egyértelmű!
Ahogy már a Legjobb író kategóriánál is leírtam George R. R. Martin egy zseni! A világ szinte már az első pár fejezet után életre kelt a kezemben és csak pislogtam hová csöppentem. Nem csak rengeteg szereplővel képes zsonglőrködni, hanem különféle helyszínekkel is. Deres, a Fal, Királyvár stb. Mindegyik egyedi hangulattal rendelkezik és szinte elhittem, hogy léteznek és saját történelemmel rendelkeznek. Hihetetlen, amit életre keltett!


Legjobb idegen nyelvű film
Legjobb nem angol/amerikai eredetű könyv

Jelöltek:

Nyertes:
Cathrin Smith: Az árny
Különleges és egyedi világot teremtett az írónő. Végig fenntartotta az érdeklődésem, kíváncsi voltam mi lesz a végkifejlet és a karakterek is szerethetőek voltak.

Kihívottjaim:
~ Arwen, A penchant for fantasy blogról
~ Gothic, a GoodbyeAgony blogról




2 megjegyzés:

Dorka írta...

Nagyon jó lett :D milyen jó már a Trónok harcának, hogy ennyi díjjal megjutalmaztad :D

Wandamaci írta...

Köszi ^^
Szinte mindegyik kategóriához oda tudtam volna írni a Trónok harcát :DD Engem is magával sodort a hype :DD

Megjegyzés küldése