6/21/2017

Top 5 Wednesday #8
















Nem túl régen kezdtem el a T5W rovatomat, de múlt héten történt meg először, hogy nem tudtam bejegyzést hozni az adott témában.
Elszomorított, de sehogy sem jutott eszembe akár egy használható ötlet sem, így inkább nem erőltettem
Nem mondom, hogy a mai téma egyszerűbb volt, de ide záporoztak az ötleteim. Ez közelebb állt hozzám és az olvasásaimhoz :)

A T5W bejegyzés sorozatot NagyDorkának és Rétának köszönhetően indítottam el a blogomon. Ők már aktívan tevékenykedtek és hétről hétre hozták a tematizált bejegyzéseket és bizony feltűnt, hogy milyen jó témák jönnek hétről-hétre így gondoltam belevágok.
Később utánanéztem és megtaláltam a Goodreads csoportot, ahonnan tulajdonképpen elindult az egész. A Goodreads csoportban szerdai napokra lebontva, minden hónapban fel vannak tüntetve az adott témák és ezekhez kapcsolódóan ki kell választanunk az általunk legjobbnak ítélt Top 5 könyvet.
A júniusi témák a linken találhatóak.

A mai téma:
Ellenszenves főszereplők
Minden könyvben vannak szimpatikus és kevésbé szimpatikus szereplők. Ma azokat a főszereplőket kellett összegyűjtenem, akik alapból ellenszenvesek vagy inkább negatívak, de valamiért mégis megkedveltem őket

Ő volt a legelső, aki eszembe jutott. Alapvetően negatív szerepe van, mégis valahogy megkedveltem. Tetszett a stílusa és a karizmatikussága.

Biztosan van, akinek ő unszimpatikus, de én ezt nem nagyon tudtam átérezni :D Így inkább azért került bele a listámba, mert negatív szereplőként van jelen a könyvben.
Tény, hogy igazán szemétkedős karakter, de pont ezt lehetett szeretni benne. Voltak pillanatok, amikor megmutatta a valódi, érzelmes oldalát is és onnantól végem volt, nem tudtam nem megkedvelni.
Szintén a karizmatikussága fogott meg először, szeretem, ha egy szereplő határozott és ő igazán az.

Biztos vagyok benne, hogy elég kevesen kedvelik Cersei Lannistert. Nem mondom azt, hogy imádom, de megértem és sokszor sajnálom is őt.
Női mivolta lévén semmibe veszik és hiába küzd azért, hogy tiszteljék, így is összeházasítanák fűvel-fával.
Tőle is kiírtam idézeteket és megfogott az a realista női világnézet, amit nem szépített.

Engem megvett az egész sorozat és így Mr. Grey is.
Vannak kiállhatatlan tulajdonságai, sokszor megérdemelte volna, hogy képen törölje valaki...de mégis magával ragadó személyisége van.

Én őt is kedveltem. Hiába tesz meg mindent, hogy egy vérengző, kegyelmet nem ismerő, lelketlen karakter legyen én láttam benne a jót és a sebeket, amik miatt ilyen lett. A testvérének a lelketlen karakter címet sikerült megszereznie, utálom is rendesen, de Véreb más. Alapvetően, mélyen legbelül jó, csak mindenki elvárja tőle, hogy így viselkedjen és ilyen testvér mellett felnőve nem is csodálom, hogy ilyenné vált.




További bejegyzések a mai témához:
- NagyDorka
- MullnerBerta
- Arwen5

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése