5/17/2017

TOP 5 Wednesday #4














Nagyon hamar eljönnek ezek a szerdák :D
Újra itt vagyok az aktuális T5W témával...bevallom ezen kellett eddig a legtöbbet gondolkoznom. 
Na de lássuk mit kaptunk mára :)

A T5W bejegyzés sorozatot NagyDorkának és Rétának köszönhetően indítottam el a blogomon. Ők már aktívan tevékenykedtek és hétről hétre hozták a tematizált bejegyzéseket és bizony feltűnt, hogy milyen jó témák jönnek hétről-hétre így gondoltam belevágok.
Később utánanéztem és megtaláltam a Goodreads csoportot, ahonnan tulajdonképpen elindult az egész. A Goodreads csoportban szerdai napokra lebontva, minden hónapban fel vannak tüntetve az adott témák és ezekhez kapcsolódóan ki kell választanunk az általunk legjobbnak ítélt Top 5 könyvet.

A mai téma:
Tipikus nyári olvasmányok

Ma a tipikus nyári olvasmányaimat kellett összegyűjteni, tehát, amiről teljesen a nyár ugrik be.
Vagy tízszer átbogarásztam az olvasmánylistám és alig találtam ötöt, ami beillene ide. Rá kellett jönnöm, hogy nem nagyon olvasok nyári sztorikat vagy legalábbis nem feltétlenül a nyárra emlékeztetnek.
Ezeket sikerült összeszednem:

1.) Leiner Laura: Bábel
Ebben az egy könyvben voltam biztos és elsőnek került fel a listámra.
Laura nagyon jól átadja a fesztivál feelinget. Nem voltam még fesztiválon, de beleéltem magam, szinte én is ott dagasztottam velük a sarat és lökdösődtem a telefontöltőkért :D
Fantasztikusan átadja a magyar nyár érzését. Fullasztóan meleg, bőrüléses-hozzáragadós, tömött MÁV vonatokkal és mindennel, ami ezzel jár.


Ami egyből eszembe jutott a könyvről: a csillagnézés, a meleg nyári este, meleg délutánok és ahogy Aristotle és Dante az uszodába menekült a hőség elől.
Ezekután nyugodt szívvel vettem fel a listámra, hiszen számomra is ezek a fontos dolgok a nyárban.
Imádok csillagokat nézni, kiülni vagy feküdni a meleg fűbe és csak nézelődni vagy vízközelbe menekülni, ha elviselhetetlen a hőség.


Először nem voltam biztos, hogy ezt a könyvet is felírom, de állandóan csak a meleg és a fagyi ugrott be, így egyértelművé vált.
Sajnos már nem igazán emlékszem a történetre, de a fagyi és a meleg na meg a "saját tavuk" ahová elbújtak mindig eszembe jut. Azt hiszem volt egy kis fesztivál is valamelyik nyári estén, lampionokkal, sütikkel...ja igen július 4-i ünnepség :)
Ezek mind a nyarat jutattják eszembe :)


4.) Susan Elizabeth Phillips: Angyali csók
Nem csak a fesztiválok időszaka a nyár, hanem a cirkuszé is. Felénk legalábbis sűrűn látok cirkuszi sátrakat a környéken és az emlékeimben is még úgy él, hogy amikor voltam, általában fülledt meleg volt, kinyitották a sátrat és a hűtött üdítő is elengedhetetlen volt.
Ez a könyv ezért került bele a listámba. Egy cirkusz mindennapjait követhetjük nyomon. Hőségben is keményen kell dolgozniuk és az állatokra ilyenkor különösen kell figyelni.
Egy tigris elég magányos volt a történetben, mindenki félt tőle és kissé elhanyagolt volt. Viszont neki is nagyon melege volt és Daisy rájött, hogy ő is imád fürdeni, ahogy az elefántok is. Ezekből sok vicces pillanat született, jó volt olvasni :)

Ebből a történetből leginkább egy kerti partira emlékszek. Nekem ez is elengedhetetlen része a nyárnak.
Itt is sütögettek,beszélgettek, igazi jó kis nyári esti hangulat rémlik.
Igazából nekem szinte minden Yound Adult vagy New Adult könyv beillene ebbe a kategóriába. Valamiért a nyárral párosítom össze őket :)


További bejegyzések a mai témához:

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése