5/10/2017

Top 5 Wednesday #3

















Megérkeztem május 2. T5W-jével. Ma inkább az amerikaiakra jellemző témát kaptunk, ugyanis náluk nagy divat, hogy születésnapok, bálok vagy akár esküvők témáját valamilyen híres film vagy könyv adja.
Nálunk azt hiszem csak elterjedőben van ez a szokás, de már egyre több ilyen jellegű eseménnyel találkozni itthon is.

A T5W bejegyzés sorozatot NagyDorkának és Rétának köszönhetően indítottam el a blogomon. Ők már aktívan tevékenykedtek és hétről hétre hozták a tematizált bejegyzéseket és bizony feltűnt, hogy milyen jó témák jönnek hétről-hétre így gondoltam belevágok.
Később utánanéztem és megtaláltam a Goodreads csoportot, ahonnan tulajdonképpen elindult az egész. A Goodreads csoportban szerdai napokra lebontva, minden hónapban fel vannak tüntetve az adott témák és ezekhez kapcsolódóan ki kell választanunk az általunk legjobbnak ítélt Top 5 könyvet.

A mai nap témája tehát:
Könyvek esemény témaként

Amint megláttam ezt a témát egy dologban biztos voltam: erős leszek és nem említem meg a Harry Pottert vagy a Gyűrűk Urát. Ezzel már rögtön kipipálhatnék az 5-ből 2 könyvet, de nem ez a célom. Úgy gondolom, hogy ha szóba kerül egy társaságban, hogy milyen filmek netalántán könyvek lehetnének jó "buli témák" kapásból mindenki ezt a két könyvet/filmet emelné ki.
Hosszas gondolkozás és olvasmánylista-átböngészés után, arra jutottam, hogy ezekben a világokban élnék át szívesen egy-egy bulit:

A könyv nagyon jól elkalauzolt a viktoriánus Londonba. Macskakövek,gázlámpák, lovas hintók, szép ruhák...mindez megspékelve egy kis mágiával és természetfeletti lényekkel. Hát mondja valaki, hogy nem lenne szuper a buli?!
Mindig is szerettem volna "nagy ruhás" eseményen részt venni, de egy idő után félő, hogy ráunnék...viszont ebben a buliban lehetnének boszorkánymesterek, démonok...máris izgalmasabb lenne az egész.


Szintén maradok még a természetfeletti vonalon, bár itt már sokkal szélesebb a választék. Igazi jelmezes parti lenne.
Lenne itt minden: vérfarkasok, valkűrök, vámpírok, démonok... Szerintem mindenki találna számára szimpatikus lényt, akinek a bőrébe belebújhatna :)


Jó,jó tudom...kicsit már ez is kimeríti a fent említett kikötésem, de ezt tényleg nem bírtam kihagyni.
Sokszor mondtam már, de ez a világ tényleg annyira komplex és zseniális, hogy eszméletlen bulit lehetne belőle rittyenteni. 
Itt is elég széles a paletta, hogy az ember éppen kinek vagy minek szeretne beöltözni. Viszont sokszor az ételek is annyira részletesen vannak leírva, hogy már a menüt is simán ki lehetne belőle puskázni és hamisítatlanul megadná a Trónok harca hangulatát.

Eddig igaz még csak a Tavasz udvarával ismerkedtem meg tüzetesebben, de már abból is csinos kis "díszletet" lehetne varázsolni az eseményhez. Lassan már elmaradhatatlanok lesznek a természetfeletti lények, de egy tündér party mégis csak jól hangzik. Rózsákkal, ritmikus zenével, ami nem tudni honnan jön...mindezt egy tavaszi kertben, lágy, meleg szellővel, lámpásokkal...


Számomra a legjobb buli a legeslegkedvencebb sorozatom világában történne. Igazi angyalos-vámpíros világ. Én inkább az angyalokat szerettem meg benne. Különlegességük, hogy csak a képzelet szab határt a szárnyaik színének. Van a fehér alapon arany végű tollaktól kezdve, a naplemente színeiben játszókig mindenféle. Színpompás és vidám eseménynek képzelem el.


További bejegyzések a mai témában:
- reta09 a HaBár, a könyves kocsmából
- Arwen5, A penchant for fantasy blogról
- NagyDorka, az Anyaolvas blogról

2 megjegyzés:

Dorka írta...

Jeee! Trónok harca nálam is bekerült :D Az angyalos is biztos nagyon tuti lenne *-*

Wandamaci írta...

A Trónok harcából nem tudom eldönteni ki lennék :D
Nalini Singh meg annyira jól megteremti a világokat, pazar partit lehetne belőle összehozni *.*

Megjegyzés küldése