3/01/2017

Szerdai fa imádat BookTag

Köszönöm a kihívást Sol-nak, és Levandrának a Könyvvadászok blog szerkesztőinek ^^
Szeretek Booktageket kitölteni, hiszen minden kérdés elgondolkodtat és különböző szemszögekből tudom megvizsgálni az eddigi olvasmányaimat.
Ezt a Booktaget igazán közel érzem most magamhoz,- mint, ahogy a  természetet is -, és egy-egy szép fán igazán el tudok ámulni, hogy milyen gyönyörű dolgokra képes a természet.



1.) Ha én fa lennék, semmi okom nem lenne rá, hogy szeressem az embereket.” 
~ Maggie Stiefvater: The Raven Boys – A hollófiúk
~ Avagy egy könyv utálatos szereplőkkel

Lev Grossman: A varázslók
Nehezen bírtam elviselni a könyv szereplőit. Ennyire unszimpatikus szereplőkkel nem sűrűn találkozok. Semmi szerethető nem volt bennük.

2.) „Annyi növény van itt, erre pont egy olyanba ütközünk, ami visszaüt.” 
~ J.K. Rowling: Harry Potter és a Titkok Kamrája 
~ Avagy egy igazán ütős könyv

George R. R. Martin: Trónok harca
Sokáig halogattam, hogy belekezdjek a könyvbe. Túl nagy volt körülötte a hype, mindenki áradozott róla, ez nálam nem mindig jelent jót. Sűrűn előfordult, hogy a közkedvenc művek nálam inkább csalódást okoztak. De nem ez! :D
Én is csatlakozok a Trónok harca rajongók közé. Hihetetlen milyen összetett és izgalmas világot alkotott az író.
A világfelépítés mellett, még a nagy fordulatok is ütőssé teszik a könyvet. Sűrűn mondják, hogy ne szeress meg egy szereplőt se, ha Trónok harcát olvasol és nagyon igaz. A legváratlanabb pillanatokban, akár egy a főszereplők közül is simán meghal. Kiszámíthatatlanul zseniális.

3.) „Tudtad, hogy minden elkapott levél egy boldog napot jelent?” 
- Maggie Stiefvater: Shiver – Borzongás
~ Avagy egy boldogságosan boldogságos könyv, minden dráma nélkül

Jennifer Crusie: Fogadj rám
Azt nem mondom, hogy minden drámát nélkülöz, de teljesen elviselhető az a kevés, ami előfordul.
Vicces, nagyon csajos könyv. Tökéletes egy kis kikapcsolódásra.
Minden benne van, amit szeretek: cica, magassarkúk és rengeteg édesség.


4.) „A fák élnek, a műanyag nem.” 
~ Dan Wells: Nem vagyok sorozatgyilkos
~ Avagy egy élő, lélegző sztori, ami nem hagy nyugodni

Anne Bishop: Vörös betűkkel
Még karácsonykor olvastam el a beleolvasót, és még egy hónap múlva sem hagyott nyugodni, így muszáj voltam beszerezni. Nem csalódtam.
A világ tökéletesen volt felépítve, sosem unatkoztam. Részletesen képet kaptam a helyszínről, úgy éreztem, hogy én is ott vagyok és velem együtt folynak az események.
Ha letettem a könyvet, sűrűn kaptam magam azon, hogy kattogok vajon mi fog történni. Régen foglalta le ennyire a figyelmem egy könyv.

5.) „A fák között elvész a perspektíva. Meg az irány. Talán maga az élet is ilyen.” 
~ Charles Martin: Hegyek között 
~ Avagy egy könyv, amiben elvesztél

Dan Brown: Inferno
Szeretem Dan Brown könyveit, mindig többnek érzem magam egy-egy műve elolvasása után.
Az Infernonál viszont most jobban éreztem, mint pl. az Angyalok és démonoknál, hogy nem teljesen tudom miről van szó. Alapból tudom, hogy nem vagyok egy földrajz zseni, mindig is a gyengeségeim közé tartozott, viszont elsősorban nem azért kezdek bele egy könyvbe, hogy az olvasással párhuzamosan bogarásszam az internetet, és keresgéljem, hogy kb. hol vagyok, merre járunk és egyáltalán hogy néz ki az adott épület. Sűrűn elveszettnek éreztem magam, a történet azért így is izgalmas volt és kárpótolt érte.

+1. „Úgy rémlett, mintha az összes fák suttogva beszélnének, híreket és mindenféle fondorlatokat közölnének egymással valami ismeretlen nyelven; az ágak meg ide-oda hajladoztak és markolásztak, pedig nem is fújt a szél.” 
~ J. R. R. Tolkien: A Gyűrű Szövetsége 
~ Avagy egy párbeszédekben gazdag könyv

Benjamin Alire Sáenz: Aristotle és Dante a világmindenség titkainak nyomában
Az első angol nyelvű olvasásom volt, amit jócskán megkönnyített a könnyű nyelvezet mellett a számtalan párbeszéd. Ráadásul még a párbeszédek is rövidkék voltak- sűrűn csak szavak-, így a könyv nagyrészét ezek tették ki.


Kihívottjaim:
  1. @Gothic01 a GoodbyeAgony blog tulaja
  2. @brygusz aki, az Egy olvasó lány naplóját vezeti
  3. és @Gorkie az Olvasó körútról :)
Képek forrása:
~ pinterest.com

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése