12/16/2016

Top 5 csalódás 2016

Eddigi adatok alapján 33 történettel ismerkedtem meg ebben az évben. Már több értékelésemnél is megemlítettem, hogy ebben az évben elég sok könyves csalódás ért. Persze minden évben vannak kevésbé kedvelt művek,de idén észrevehetően sok ilyennel találkoztam. Lehet öregszek és egyre válogatósabb vagyok...:D
December közepe lévén, úgy döntöttem, összegezhetem az idei olvasmányaimat, hiszen maximum 1 könyvvel fog bővülni a repertoár.
Arra jutottam, hogy a két véglet megérdemel egy-egy blogbejegyzést. Annak érdekében, hogy ne negatív kicsengése legyen 2016 összegzésének, először a TOP 5 csalódásom emelném ki, majd jöhetnek 2016 felfedezettjei ^^


TOP 5 csalódás 2016

5. Emma Chase: Behálózva

Annyi, de annyi jót olvastam róla molyon. Nagy reményekkel vágtam bele. Szeretem a szórakoztató, kicsit erotikus olvasmányokat és ez mindkettőnek megfelel, gondoltam semmi gond nem lehet, jó kis kikapcsolódás lesz.
Ühüm.Persze
A kezdeteknél is feltűnt, hogy érdekes az írásmód, mintha egy tv műsort néztem volna, a főszereplőnk kiszólogatott az olvasónak. Első ilyen könyvem volt és nagyon szimpatikus volt ez a felütés. Nade a főszereplő. Egyre unszimpatikusabb lett és egy idő után nem bírtam elviselni. A nőkről alkotott gondolataitól meg a falra másztam. Számomra se szórakoztató, se elbűvölő nem volt, maximum a bicska nyílt ki a zsebemben. 
Hát sajnos ez az egész kapcsolatunkra rányomta a bélyegét és nem lettünk jóban. Örültem, hogy letettem. Annyira még nem hevertem ki, hogy kíváncsi legyek a 2. részre is.

4. Paula Hawkins: A lány a vonaton

Ebben az esetben a fülszöveg volt a hunyó na meg a nagy hype. Nagyon kíváncsi lettem, hogy vajon mit láthatott meg arról a vonatról amiről még film is készült, így kikölcsönöztem.
Körülbelül kétszer éreztem, hogy oké, ezt most abbahagyom. Nagyon komor és depresszív volt az egész hangulata, amikor olvastam teljesen lehúzott.
A történet részéről sem ezt vártam. Egyre jobban leépültünk, lézengtünk, furcsa volt az egész.
A nyomozás fenntartotta az érdeklődésem, ezért olvastam végig, jár a piros pont, de mégis egy negatív és rossz érzéssel csuktam be a könyvet.

3. Kevin Hearne: Hounded- Üldöztetve

Szeretem azokat a történeteket, amiben alakváltók szerepelnek. Ráadásul ebben az esetben ír és még druida is. Nagyon misztikusnak és sokkal komolyabbnak képzeltem el a hangvételt ezzel szemben kaptam egy link főhőst, aki minden csak nem komoly, rendkívül rossz humorérzékkel és idegesítő személyiséggel megáldva. Biztos mindenki ismer olyan személyt, aki csak mondja és mondja és mondja és semmi értelme az egésznek. Na ő pont ilyen.
Körülbelül azzal a problémával kínlódtam, mint a Behálózva c. könyvnél, nem szimpatizáltam a főszereplővel sőt még idegesített is.
A történet elég egyszerűre sikeredett, nem is kötötte le a figyelmem, erősen erőlködnöm kellett, hogy értsem is, amit olvasok ne csak nézzem.

2. Jojo Moyes: Mielőtt megismertelek

Akármennyire is csalódtam ebben a könyvben, a borító még mindig gyönyörű. Az egyik dolog, ami totál becsapott. Ismét a nagy hype is ludas volt. Egy szép és romantikus történetet vártam, amolyan Jane Eyre stílusban.
Nagyjából meg is volt, a könyv 90%-át nagyon élveztem.
Spoilert tartalmazhat!
Viszont a végével nem tudtam azonosulni. Tönkre tette az egész addigi élményt és meg kellett kérdeznem magamtól, hogy mások ebben mégis mi a szöszt találnak annyira romantikusnak. (?!)
Ahogy visszanézem az eddigi összefoglalóm kezdem azt érezni, hogy valami bajom van a férfi főszereplőkkel :D
Nagyon- nagyon felbosszantott azzal, amit és ahogyan művelt az úriember. Értem én , hogy az ő döntése, de nem ennyit érdemelt szerencsétlen lány.

1. Ransom Riggs: Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei

Szintén kikölcsönözve jutottam hozzá. Be kell valljam, amikor elkezdtem nem sokáig húztam és letettem, azzal a céllal, hogy nem is fogom többet felvenni.
Nagyon vontatottnak és értelmetlennek tűnt az egész.
A mozikban viszont megláttam a trailert és annak a hangulata annyira megfogott, hogy muszáj volt elolvasnom, féltem, hogy egy esetleges kedvencet hagynék ki csak azért mert nem tetszett az eleje.
Sajnos azonban nem lett kedvenc.
A történet elég érdekes viszont a kivitelezés nekem nem tetszett. Számomra a könyvben szereplő képek sem dobtak az élményen, inkább elvettek. Szeretem önállóan elképzelni az adott történetet, a képek ezt erős korlátok közé szorították.
Számos leíró rész untatott és egy- egy résznél átgondolatlannak éreztem a hurok működését.
Sokat vártam ettől a könyvtől is, viszont csak felbosszantott és csalódnom kellett.
Az idei évben ebben a történetben csalódtam a legnagyobbat.

2 megjegyzés:

Avilda írta...

Én is így voltam a vonatos lánnyal. Angolul kölcsönöztem ki, de annyira tróger és depressziós volt, ráadásul az első 50 oldalon semmi nem történt, hogy félre is tettem.

Wandamaci írta...

A továbbiakban sem volt túl sok cselekmény :D Leépültünk és úszkáltunk a borban.
Nagyon nem ezt vártam szegény könyvtől.

Megjegyzés küldése